söndag 4 november 2012

BILD

FILMAFFISCH


Källor: Flickr.com


I första början gjorde jag en bildaffisch, och alla bilderna fick jag använda men sedan visade sig att jag inte fick använda den ena bilden och det förstörde hela mitt projekt. 

Så jag bestämde mig för att börja om på nytt. Jag sökte på en massa bilder och samlade ihop de som jag fick använda och la de på mitt skrivbod (skrivbordet på datan). Sedan öppnade jag upp gimp och la till bilderna åt olika håll, jag prövade på och prövade på, men ingenting funkade. Tills slut valde jag ut ett par bilder, jag satte och roterade de hit och dit jag ändrade de, och sen blev det något bra. 

Jag är nöjd för att, jag tyckte att den blev fin och speciell på något sätt men det kan jag inte beskriva. Allting passade bra tillsammans, klockan och texten lade jag ihop som bakgrunden. Och sen lade jag till en blomma men jag tyckte inte att det räckte så jag tog en bild av en docka. Och lade till henne, sedan fixade jag om hela och då blev det bra. Allting på bilden var olika saker som fick det att se ut som en hel stor grej.  

länken till klockan :


länken till dockan:

länken till blomma:

länken till texten: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar