söndag 7 oktober 2012


3 olika svar:

Enkelt:
Jag har lärt mig att man alltid ska tänka efter på hur man gör det innan man gör något så att det inte blir stora problem av det hela.


Utvecklat svar:
Jag har lärt mig att allt hänger ihop. Om man tar bort något i naturen genom att bespruta det med ett gift kan det påverka andra djur genom att giftet som de har fått på sig inte påverkas på samma sätt. Och då kan det hända att giftet som de har fått på sig smittar av sig på något annat djur som smittar av sig på ett annat djur. 


Väl utvecklat svar:
Jag har lärt mig att man alltid ska tänka på hur man ska göra innan man gör det. Genom att få bort problemet kan det komma ett värre problem. Som det var i berättelsen. Malariamyggan förgiftade personer som sen dog. Men för att få bort Malariamyggorna besprutade man ett gift som heter DDT och det slutade med att byn förstördes. Byn förstördes genom att så många djur man behövde dog på grund av giftet som smittats vidare. Så därför ska man alltid tänka på hur och vad man gör, innan det skadar ännu mer. 

1 kommentar: